lørdag 30. mars 2013

Påska 2013

Idag er det dagen da klokka skal stilles 1 time fremover mot sommeren. Vi skriver allerede 30. mars.
Påska har for de fleste vært en drømmepåske når det gjelder været ihvertfall, for maken til sol er det lenge siden det har vært.
Før om årene har jeg rigga meg til ute på terrassen å nytt sola, og virkelig nytt tilværelsen som best jeg kan.
I år har jeg faktisk ikke vært ute på terrassen i det hele tatt, selv om sola varmer opp og det kunne vært trivelig å vært ute der.
Jeg sliter så med smerter hele natta, så jeg tror denne ryggen tar livet av meg snart. Ingen medisiner som hjelper lenger, og jeg har medisiner som virkelig gjør susen hvis andre har tatt de, men jeg har siste tiden følt at jeg blir mer og mer immun mot disse medisinene, så hvis jeg må ta noe sterkere nå, da blir jeg gående i en evig rus, og det vil jeg ikke.
Jeg våkna , tror det var 6 ganger inatt, fordi jeg måtte snu meg i senga fordi det var så vondt å ligge, og jeg vet det er vondt til og med å snu seg, så da blir jeg liggende litt, for liksom å finne rette tiden å snu meg på, dette gjør at jeg våkner og det tar en tid før jeg sovner igjen, så når jeg våkner så mange ganger i løpet av 7 timer, da blir dagen et helvete.
Slik fortoner hver dag seg, og da er det liksom ingen glede over noen ting. Ikke kan jeg reise å besøke noen heller, for plutselig jeg sitter i en sofa, så blir jeg så trøtt at plutselig sovner jeg noen minutter, og da blir jeg en kjedelig person å ha på besøk.
Kanskje folk sier når jeg kommer inn i gården, "uff, nå kommer han som sovner igjen".

Forsøkte å gå en liten tur igår, men jeg kan ikke gå langt så slår disse pusteproblemene ut igjen, og det er ingen vits å utfordre dette hele tiden, før jeg får undersøkt virkelig hva dette er for noe.
Så rett over påske må det skje noe, for dette er ikke noe liv.
Dagen idag, blir slik som alle andre påskedager, rett og slett kjedelig og innedag.

1 kommentar:

  1. Hei.
    Trist å lese om at du sliter så veldig.
    Husker deg fra Nettbyens voksne på nettby, som en kar med masse humor.
    Men forstår at smerter gjør noe med en, og det er ikke lett å tenke positive tanker når det slett ikke er positivt. Håper for din del at du får en ny operasjon som kan gjøre hverdagen din lettere.

    SvarSlett