lørdag 27. mars 2010

Liksom ikke nok ?

Da er det jammen lenge siden jeg var her inne å skrev litt, så da får jeg summere litt igjen.
Ikke at det er så mye forandring på "stoa" men har ihvertfall konferert med min fastlege om denne situasjonen.
Smertene er der og blir ikke borte i det hele tatt, så inntak av dop er lik som før for at dagen skal bli slik noenlunde levelig. Ihvertfall slik at jeg kan være oppe uten å gjøre noe.
Sitter litt på datan og pludrer, og så er det å gå litt rundt for å løsne litt på skroget, for så å legge seg nedpå litt.
Jeg kladda ned hvordan hverdagen og natta er for meg, dette var fastlegen min som sa jeg skulle gjøre, og så skulle han lese det for så å skrive selv og sende til dette sykehuset jeg var operert 2 ganger.
Jeg ville ha en såkalt " second opinion" for å konstatere at noe er riv ruskende galt, men som legen sa, det er ingen andre sykehus som vil ta tak i saken så lenge det er et sykehus jeg har brukt til dette, så da er det bare ett sykehus jeg kan bruke.
Men uansett, han har ihvertfall tilskrevet det sykehuset og spurt om hva som skal skje videre.
Jeg er glad for at han tar tak i saken, for dette er ikke brukbart, å gå slik i all fremtid.

Jeg trener hos Pluss+ helse og der er de flinke, er der 3 ganger i uka, og om det hjelper, det vet jeg ikke enda, så tiden får vise. Noe må jeg ihvertfall gjøre slik at jeg får styrket det som ikke er ødelagt i operasjonsområdet.

På torsdag skulle jeg på bassengtrening, for det er deilig å trene i vannet, og ikke minst litt bedre for ryggen å trene på den måten.
Men jeg kom ikke så langt, jeg pakka sakene mine her hjemme og dro avgårde, og kjørte sørover E6, og kom til Otta, et kryss mellom E6 og Rv 15 men der kom det ei kjerring kjørende rett ut i E6 slik at kollisjon var ikke til å unngå.
Heldigvis 60 km/t der og det hadde jeg på speedometeret da hun plutselig skyter ut i veien.
Jeg kasta meg på bremsen og fikk styrt bort litt slik at jeg ikke traff bilen hennes i sjåførdøra, for da hadde det fått store konsekvenser, så jeg fikk peila meg inn på baksjermen, hadde ikke mulighet til å komme helt unna, slik at jeg traff hennes bil i venstre bakskjerm og med min bil på venstre hjørne fremme.
Ble endel skader på bilene, men ikke værre enn at vi kunne kjøre bort fra der.

Men så er det dette da, med å kollidere i 60 km/t. og ikke ha en god rygg, så det fikk jeg kjenne, og da reiste jeg til legen og fikk dette journalført, slik at jeg i ettertid vet hva jeg skal gjøre hvis ryggen blir enda værre.
Inatt og dag har jeg nok fått en baksmell kjenner jeg, så jeg får bare vente til over påske med å gå videre med saken.
I slike tilfeller skal også politi varsles, og det er gjort, slik at alt er riktig gjort hvis ryggen blir enda værre, men går det virkelig an å få den værre??

Synes den er værre enn værst jeg.

Så dagene går med til lege, forsikring, advokat, kirurg, fysio, kiropraktor, og litt til.

Ja sånn går no dagan, og ingen dag er bedre enn noen annen, ikke nettene heller.

Men håpet er der at jeg skal få litt kontroll på disse helvetes smertene, slik at jeg kan få sovet en hel natt igjen, og at jeg kan gå en lengre tur, det er målet i første omgang, men jeg ser neimen ikke lyst på noenting lenger, for det er faktisk 6 mnd. siden siste operasjon, og da skal det ikke være slik at en skal ha alle disse smertene og måtte gå på morfin døgnet rundt.

Men tiden går og jeg med den, så vi får bare smøre oss med tålmodighet, selv om den er borte for lenge siden.
Nå er det påske og da skulle en egentlig hatt det morro og brukt dagene til litt vedlaging og mye mer, men alt er stoppet opp :-((

Så nå venter jeg bare på et svar fra legen og sykehuset, som han har skrevet til, slik at vi får høre hva de kommer med.

Ha ei god påske dere som leser dette:-)

1 kommentar:

  1. Kjære deg Odd.. er det ikke det ene så er det det andre :( Glad du kom helt ut fra ulykken men dette trengte du minst av alt.
    Jeg krysser fingrene og håper ennå at de skal finne en løsning på dette slik at du blir bedre :)
    Klem fra Solveig.. som ønsker dere alle i heimen en riktig god påske :)

    SvarSlett